فصل چهارم : نتایج

 

۴-۱ مقدمه‏ ………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶

 

۴-۲ شاخص های توصیفی متغیرها ………………………………………………………………………………………………۳۶
۴-۳ تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق ……………………………………………………………………………………….۴۳
  عنوان                                                                                          صفحه                                                    
                                                                                                       
۴-۴ بررسی فرض نرمال بودن متغیرها ………………………………………………………………………………………….۴۴
۴-۵ خلاصه تجزیه و تحلیل ها به تفکیک هر فرضیه……………………………………………… ……… …………۴۵
۴-۵-۱تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی اول ………………………………………………………………………….۴۵
۴-۵-۲ بررسی وجود رابطه خطی بین متغیرهای مورد آزمون فرضیه اصلی اول:………………………………….۴۶
۴-۵-۳ بررسی نرمال بودن خطاها فرضیه اصلی اول………………………………………………………………………۴۷
۴-۵-۴ بررسی هم خطی بین متغیرهای مستقل فرضیه اصلی اول………………………………………………………۴۸
۴-۵-۵ برآورد رابطه خطی بین متغیر مهارت انسانی و رضایت شغلی ………………………………………………۴۸
۴-۵-۶ تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی دوم …………………………………………………………………………۴۹
۴-۵-۷ بررسی وجود رابطه خطی بین متغیرهای مورد آزمون فرضیه اصلی دوم………………………………….۵۰
۴-۵-۸ بررسی نرمال بودن خطاها فرضیه اصلی دوم……………………………………………………………………….۵۱
۴-۵-۹ بررسی هم خطی بین متغیرهای مستقل فرضیه اصلی دوم……………………………………………………۵۱
۴-۵-۱۰ برآورد رابطه خطی بین متغیر مهارت ادراکی و رضایت شغلی …………………………………………….۵۲
۴-۵-۱۱ تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی سوم ……………………………………………………………………۵۳
۴-۵-۱۲ بررسی وجود رابطه خطی بین متغیرهای مورد آزمون فرضیه اصلی سوم……………………………….۵۴
۴-۵-۱۳ بررسی نرمال بودن خطاها فرضیه اصلی سوم…………………………………………………………………….۵۴
۴-۵-۱۴ بررسی هم خطی بین متغیرهای مستقل فرضیه اصلی سوم…………………………………………………۵۵
۴-۵-۱۵ برآورد رابطه خطی بین متغیر مهارت فنی و رضایت شغلی …………………………………………………۵۶
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
۵-۱بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………۵۸
۵-۲پیشنهادات کاربردی ……………………………………………………………………………………………………………۶۳
۵-۳ پیشنهادات پژوهشهای آینده…………………………………………………………………………………………………۶۳
۵-۴ محدودیت های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………۶۴
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۵
منابع غیر فارسی……………………………………………………………………………………………………………………… ۶۷

 

چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………….۷۵

 

فهرست جدول ها
  عنوان                                                                                          صفحه                                                   
                                                                                                       
جدول۴- ۱: شاخص های توصیف کننده متغیرهای تحقیق……………………………………………………………۳۷
جدول۴-۲: نتایج آزمون کلموگروف – اسمیرنوف برای متغیرهای وابسته تحقیق………………………………۴۴
جدول ۴-۳: ضریب همبستگی، و آزمون دوربین- واتسون بین متغیر مهارتهای انسانی و رضایت از کار…۴۵
جدول۴-۴:تحلیل واریانس رگرسیون برای فرضیه اصلی اول…………………………………………………………….۴۷
جدول۴-۵: جدول بررسی هم خطی بین متغیرهای مستقل……………………………………………………………….۴۸
جدول۴-۶:نتایج ضرایب آزمون فرضیه اصلی اول……………………………………………………………………………۴۹
جدول ۴-۷: ضریب همبستگی، و آزمون دوربین- واتسون بین متغیر مهارتهای ادراکی و رضایت ازکار….۴۹
جدول۴-۸: تحلیل واریانس رگرسیون برای فرضیه اصلی دوم…………………………………………………………۵۰
جدول ۴-۹: آزمون تشخیص هم خطی………………………………………………………………………………………….۵۲
جدول۴-۱۰: نتایج ضرایب آزمون فرضیه اصلی دوم………………………………………………………………………۵۲
جدول ۴-۱۱: ضریب همبستگی، و آزمون دوربین- واتسون بین متغیر مهارتهای فنی و رضایت از کار… ۵۳
جدول۴-۱۲: تحلیل واریانس رگرسیون برای فرضیه اصلی سوم…………………………………………………………۵۴
جدول ۴-۱۳:بررسی هم خطی بین متغیرهای فرضیه سوم  ……………………………………………………………….۵۵
جدول ۴-۱۴: نتایج ضرایب آزمون فرضیه اصلی سوم  …………………………………………………………………….۵۶
فهرست نمودار ها
  عنوان                                                                                          صفحه                                                   
                                                                                                       
نمودار شماره ۴-۱ رضایت شغلی بر اساس ترفیعات……………………………………………………………………….۳۸
نمودار شماره ۴-۲ رضایت شغلی بر اساس حقوق………………………………………………………………………….۳۸
نمودار شماره ۴-۳ رضایت شغلی بر اساس همکاران………………………………………………………………………۳۹
نمودار شماره ۴-۴ رضایت شغلی بر اساس سرپرستان…………………………………………………………………….۳۹
نمودار شماره ۴-۵رضایت شغلی بر اساس کار و ماهیت شغل………………………………………………………….۴۰
نمودار شماره ۴-۶ رضایت کلی کارکنان………………………………………………………………………………………۴۰
نمودار شماره۴-۷ مهارت ادراکی مدیران………………………………………………………………………………………۴۱
نمودار شماره ۴-۸ مهارت فنی مدیران……………………………………………………………………………………………۴۲
نمودار شماره۴-۹ مهارت انسانی مدیران…………………………………………………………………………………………۴۲
نمودار شماره ۴-۱۰ مهارت کلی مدیران…………………………………………………………………………………………۴۳
نمودار شماره ۴-۱۱  بررسی نرمال بودن خطاها در فرض اول…………………………………………………………۴۷
نمودار شماره ۴-۱۲  بررسی نرمال بودن خطاها در فرض دوم…………………………………………………………۵۱
نمودار شماره ۴-۱۳  بررسی نرمال بودن خطاها در فرض سوم………………………………………………………….۵۵
پیوست ها
  عنوان                                                                                          صفحه                                                   
                                                                                                       
پرسشنامه رضایت شغلی(JDI)…………………………………………………………………………………………………….۶۹
پرسشنامه مهارت های ادراکی, انسانی و فنی …………………………………………………………………………………۷۳
چکیده
 
موضوع مهارتهای مدیریتی از جمله مسایلی است که از ابتدای تکوین مدیریت تا به امروز مورد توجه بوده و به شیوه های مختلف به آن پرداخته شده است, مهارتهایی که برای مدیران لازم است به سه دسته فنی , انسانی و ادراکی تقسیم شده است.
این پژوهش به منظور بررسی رابطه بین مهارتهای مدیریتی مدیران و رضایت شغلی کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس اجرا گردید.
روش این پژوهش از نوع همبستگی است.مدیران و کارکنان شاغل معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس جامعه آماری این پژوهش را تشکیل داده اند.
ازمیان این جامعه آماری ۲۴ نفر مدیر و ۱۸۹ نفر از کارکنان به عنوان نمونه آماری با بهره گرفتن از روش نمونه گیری ساده و بر اساس جدول مورگان انتخاب شدند و با بهره گرفتن از پرسشنامه مهارتهای مدیریتی و پرسشنامه رضایت شغلی مورد آزمون واقع شدند.داده های گردآوری شده با بهره گرفتن از روش رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
بر اساس یافته ها کارکنان حوزه مع

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  ۴۰y.ir  مراجعه نمایید.

اونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس از لحاظ حقوق کمترین درصد رضایت و از لحاظ سرپرستان بالاترین درصد رضایت را دارند و مدیران حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس دارای مهارت ادراکی قوی, مهارت فنی قوی  و مهارت انسانی ضعیف می باشند.
نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین مهارت فنی و مهارت ادراکی مدیریتی مدیران و رضایت شغلی کارکنان  حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس رابطه معناداری وجود دارد اما بین مهارت انسانی مدیریتی مدیران و رضایت شغلی کارکنان معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس رابطه معناداری وجود ندارد.

 

کلمات کلیدی : مهارت های مدیریتی , مدیران, رضایت شغلی , کارکنان
۱بیان مساله
در شرایط دائماً در حال تغییر ما نیز باید تغییر نمائیم ، و گر نه بهای سنگینی  بابت عدم  تغییر پرداخت خواهیم کرد .( دکترنوردال ، رئیس اتحدیه جهانی علم و بهره وری : پیام مدیریت )
هرسازمانی در پی آن است که به بهترین شکل به اهداف خود برسد.تحقق اهداف سازمانی بستگی به تمام عواملی دارد که در آن سازمان باهم در تعامل هستند و ازجمله مهم ترین عوامل انسانی نیروی انسانی است . نیروی انسانی عامل پیچیده ای است که دارای انگیزه و نگرش های متفاوتی می باشد . (رِیوفی, ۱۳۸۳)
نیروی انسانی در سازمان ها از اهمیت زیادی برخوردار است . یکی از مسائل مهمی که در هر سازمان مورد توجه قرار بگیرد , خشنودی و رضایت شغلی کارکنان آن است که از ارکان ضروری رضایت از زندگی و از مهمترین متغیرهای رفتار سازمانی به حساب می آید.(مرایی, ۱۳۷۹)
موضوع مهارتهای مدیریتی از جمله مسایلی است که از ابتدای تکوین مدیریت تا به امروز مورد توجه بوده و به شیوه های مختلف به آن پرداخته شده است, مهارتهایی که برای مدیران لازم است به سه دسته فنی , انسانی و ادراکی تقسیم شده است(کتز, ۱۳۷۵  )
مهارتهای فنی , انسانی و ادراکی عبارت است از توانایی هایی که ااما ذاتی نبوده و قابل پرورش است و در انجام وظیفه مشخص و نه در توانایی بالقوه مدیر انعکاس می یابد.(کتز, ۱۹۷۴ (
بهبود مدیریت یک موضوع مدیریتی روز دنیاست که اصول و چارچوب مشخصی را برای دگرگون کردن و متحول نمودن سازمانها از نظر ساختار, گردش کار , شناسایی فرایندهای اصلی و فرعی, فرهنگ سازمان و … را ارائه می دهد تا با بهره گرفتن از آن بتوان سازمان را در دنیای پرتلاطم و نامطمئن امروز کارا و اثربخش نمود.(فدایی و عادل, ۱۳۸۳)
مهارتهای مدیریتی در ارتباطات مدیریتی برای به دست آوردن رضایت سهامداران در تمامی مراحل کار بسیار حساس است.(رابینز, ۱۹۹۸)عوامل مختلفی از جمله ویژگی های فردی ,

بررسی تاثیر شاخص O.O.P ( پرداخت از جیب ) بر زایش فقر و …

تحقیق – بررسی تأثیر سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد زنجیره تأمین

مقاله علمی با منبع : ارتباط بین کیفیت سودبابازده سهام در شرکتهای داروئی پذیرفته شده دربورس اوراق …

۴ ,رضایت ,فرضیه ,اصلی ,۵ ,انسانی ,فرضیه اصلی ,رضایت شغلی ,خطی بین ,و رضایت ,شماره ۴ ,علوم پزشکی بندرعباس ,مدیریت منابع انسانی ,منابع انسانی دانشگاه ,مورد آزمون فرضیه

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

مالت | بازارچه برنامه نویسی با یادتوت شکوه زندگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان کرمانشاه جدید ترین نظم دهنده اتاق خواب، گیره نگهدارنده روتختی آرین تیموری سرشت وبلاگ سامان مرادی پشتیبانی سایت وردپرسی دفتر خاطرات سارا مرتضوی زندگی ارگانیک حق شماست