فصل چهارم : نتایج

 

۴-۱ مقدمه‏ ………………………………………………………………………………………………………………………………۳۶

 

۴-۲ شاخص های توصیفی متغیرها ………………………………………………………………………………………………۳۶
۴-۳ تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق ……………………………………………………………………………………….۴۳
  عنوان                                                                                          صفحه                                                    
                                                                                                       
۴-۴ بررسی فرض نرمال بودن متغیرها ………………………………………………………………………………………….۴۴
۴-۵ خلاصه تجزیه و تحلیل ها به تفکیک هر فرضیه……………………………………………… ……… …………۴۵
۴-۵-۱تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی اول ………………………………………………………………………….۴۵
۴-۵-۲ بررسی وجود رابطه خطی بین متغیرهای مورد آزمون فرضیه اصلی اول:………………………………….۴۶
۴-۵-۳ بررسی نرمال بودن خطاها فرضیه اصلی اول………………………………………………………………………۴۷
۴-۵-۴ بررسی هم خطی بین متغیرهای مستقل فرضیه اصلی اول………………………………………………………۴۸
۴-۵-۵ برآورد رابطه خطی بین متغیر مهارت انسانی و رضایت شغلی ………………………………………………۴۸
۴-۵-۶ تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی دوم …………………………………………………………………………۴۹
۴-۵-۷ بررسی وجود رابطه خطی بین متغیرهای مورد آزمون فرضیه اصلی دوم………………………………….۵۰
۴-۵-۸ بررسی نرمال بودن خطاها فرضیه اصلی دوم……………………………………………………………………….۵۱
۴-۵-۹ بررسی هم خطی بین متغیرهای مستقل فرضیه اصلی دوم……………………………………………………۵۱
۴-۵-۱۰ برآورد رابطه خطی بین متغیر مهارت ادراکی و رضایت شغلی …………………………………………….۵۲
۴-۵-۱۱ تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی سوم ……………………………………………………………………۵۳
۴-۵-۱۲ بررسی وجود رابطه خطی بین متغیرهای مورد آزمون فرضیه اصلی سوم……………………………….۵۴
۴-۵-۱۳ بررسی نرمال بودن خطاها فرضیه اصلی سوم…………………………………………………………………….۵۴
۴-۵-۱۴ بررسی هم خطی بین متغیرهای مستقل فرضیه اصلی سوم…………………………………………………۵۵
۴-۵-۱۵ برآورد رابطه خطی بین متغیر مهارت فنی و رضایت شغلی …………………………………………………۵۶
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
۵-۱بحث و نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………۵۸
۵-۲پیشنهادات کاربردی ……………………………………………………………………………………………………………۶۳
۵-۳ پیشنهادات پژوهشهای آینده…………………………………………………………………………………………………۶۳
۵-۴ محدودیت های تحقیق ………………………………………………………………………………………………………۶۴
منابع فارسی……………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۵
منابع غیر فارسی……………………………………………………………………………………………………………………… ۶۷

 

چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………………….۷۵

 

فهرست جدول ها
  عنوان                                                                                          صفحه                                                   
                                                                                                       
جدول۴- ۱: شاخص های توصیف کننده متغیرهای تحقیق……………………………………………………………۳۷
جدول۴-۲: نتایج آزمون کلموگروف – اسمیرنوف برای متغیرهای وابسته تحقیق………………………………۴۴
جدول ۴-۳: ضریب همبستگی، و آزمون دوربین- واتسون بین متغیر مهارتهای انسانی و رضایت از کار…۴۵
جدول۴-۴:تحلیل واریانس رگرسیون برای فرضیه اصلی اول…………………………………………………………….۴۷
جدول۴-۵: جدول بررسی هم خطی بین متغیرهای مستقل……………………………………………………………….۴۸
جدول۴-۶:نتایج ضرایب آزمون فرضیه اصلی اول……………………………………………………………………………۴۹
جدول ۴-۷: ضریب همبستگی، و آزمون دوربین- واتسون بین متغیر مهارتهای ادراکی و رضایت ازکار….۴۹
جدول۴-۸: تحلیل واریانس رگرسیون برای فرضیه اصلی دوم…………………………………………………………۵۰
جدول ۴-۹: آزمون تشخیص هم خطی………………………………………………………………………………………….۵۲
جدول۴-۱۰: نتایج ضرایب آزمون فرضیه اصلی دوم………………………………………………………………………۵۲
جدول ۴-۱۱: ضریب همبستگی، و آزمون دوربین- واتسون بین متغیر مهارتهای فنی و رضایت از کار… ۵۳
جدول۴-۱۲: تحلیل واریانس رگرسیون برای فرضیه اصلی سوم…………………………………………………………۵۴
جدول ۴-۱۳:بررسی هم خطی بین متغیرهای فرضیه سوم  ……………………………………………………………….۵۵
جدول ۴-۱۴: نتایج ضرایب آزمون فرضیه اصلی سوم  …………………………………………………………………….۵۶
فهرست نمودار ها
  عنوان                                                                                          صفحه                                                   
                                                                                                       
نمودار شماره ۴-۱ رضایت شغلی بر اساس ترفیعات……………………………………………………………………….۳۸
نمودار شماره ۴-۲ رضایت شغلی بر اساس حقوق………………………………………………………………………….۳۸
نمودار شماره ۴-۳ رضایت شغلی بر اساس همکاران………………………………………………………………………۳۹
نمودار شماره ۴-۴ رضایت شغلی بر اساس سرپرستان…………………………………………………………………….۳۹
نمودار شماره ۴-۵رضایت شغلی بر اساس کار و ماهیت شغل………………………………………………………….۴۰
نمودار شماره ۴-۶ رضایت کلی کارکنان………………………………………………………………………………………۴۰
نمودار شماره۴-۷ مهارت ادراکی مدیران………………………………………………………………………………………۴۱
نمودار شماره ۴-۸ مهارت فنی مدیران……………………………………………………………………………………………۴۲
نمودار شماره۴-۹ مهارت انسانی مدیران…………………………………………………………………………………………۴۲
نمودار شماره ۴-۱۰ مهارت کلی مدیران…………………………………………………………………………………………۴۳
نمودار شماره ۴-۱۱  بررسی نرمال بودن خطاها در فرض اول…………………………………………………………۴۷
نمودار شماره ۴-۱۲  بررسی نرمال بودن خطاها در فرض دوم…………………………………………………………۵۱
نمودار شماره ۴-۱۳  بررسی نرمال بودن خطاها در فرض سوم………………………………………………………….۵۵
پیوست ها
  عنوان                                                                                          صفحه                                                   
                                                                                                       
پرسشنامه رضایت شغلی(JDI)…………………………………………………………………………………………………….۶۹
پرسشنامه مهارت های ادراکی, انسانی و فنی …………………………………………………………………………………۷۳
چکیده
 
موضوع مهارتهای مدیریتی از جمله مسایلی است که از ابتدای تکوین مدیریت تا به امروز مورد توجه بوده و به شیوه های مختلف به آن پرداخته شده است, مهارتهایی که برای مدیران لازم است به سه دسته فنی , انسانی و ادراکی تقسیم شده است.
این پژوهش به منظور بررسی رابطه بین مهارتهای مدیریتی مدیران و رضایت شغلی کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس اجرا گردید.
روش این پژوهش از نوع همبستگی است.مدیران و کارکنان شاغل معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس جامعه آماری این پژوهش را تشکیل داده اند.
ازمیان این جامعه آماری ۲۴ نفر مدیر و ۱۸۹ نفر از کارکنان به عنوان نمونه آماری با بهره گرفتن از روش نمونه گیری ساده و بر اساس جدول مورگان انتخاب شدند و با بهره گرفتن از پرسشنامه مهارتهای مدیریتی و پرسشنامه رضایت شغلی مورد آزمون واقع شدند.داده های گردآوری شده با بهره گرفتن از روش رگرسیون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
بر اساس یافته ها کارکنان حوزه مع

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت  ۴۰y.ir  مراجعه نمایید.

اونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس از لحاظ حقوق کمترین درصد رضایت و از لحاظ سرپرستان بالاترین درصد رضایت را دارند و مدیران حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس دارای مهارت ادراکی قوی, مهارت فنی قوی  و مهارت انسانی ضعیف می باشند.
نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین مهارت فنی و مهارت ادراکی مدیریتی مدیران و رضایت شغلی کارکنان  حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس رابطه معناداری وجود دارد اما بین مهارت انسانی مدیریتی مدیران و رضایت شغلی کارکنان معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس رابطه معناداری وجود ندارد.

 

کلمات کلیدی : مهارت های مدیریتی , مدیران, رضایت شغلی , کارکنان
۱بیان مساله
در شرایط دائماً در حال تغییر ما نیز باید تغییر نمائیم ، و گر نه بهای سنگینی  بابت عدم  تغییر پرداخت خواهیم کرد .( دکترنوردال ، رئیس اتحدیه جهانی علم و بهره وری : پیام مدیریت )
هرسازمانی در پی آن است که به بهترین شکل به اهداف خود برسد.تحقق اهداف سازمانی بستگی به تمام عواملی دارد که در آن سازمان باهم در تعامل هستند و ازجمله مهم ترین عوامل انسانی نیروی انسانی است . نیروی انسانی عامل پیچیده ای است که دارای انگیزه و نگرش های متفاوتی می باشد . (رِیوفی, ۱۳۸۳)
نیروی انسانی در سازمان ها از اهمیت زیادی برخوردار است . یکی از مسائل مهمی که در هر سازمان مورد توجه قرار بگیرد , خشنودی و رضایت شغلی کارکنان آن است که از ارکان ضروری رضایت از زندگی و از مهمترین متغیرهای رفتار سازمانی به حساب می آید.(مرایی, ۱۳۷۹)
موضوع مهارتهای مدیریتی از جمله مسایلی است که از ابتدای تکوین مدیریت تا به امروز مورد توجه بوده و به شیوه های مختلف به آن پرداخته شده است, مهارتهایی که برای مدیران لازم است به سه دسته فنی , انسانی و ادراکی تقسیم شده است(کتز, ۱۳۷۵  )
مهارتهای فنی , انسانی و ادراکی عبارت است از توانایی هایی که ااما ذاتی نبوده و قابل پرورش است و در انجام وظیفه مشخص و نه در توانایی بالقوه مدیر انعکاس می یابد.(کتز, ۱۹۷۴ (
بهبود مدیریت یک موضوع مدیریتی روز دنیاست که اصول و چارچوب مشخصی را برای دگرگون کردن و متحول نمودن سازمانها از نظر ساختار, گردش کار , شناسایی فرایندهای اصلی و فرعی, فرهنگ سازمان و … را ارائه می دهد تا با بهره گرفتن از آن بتوان سازمان را در دنیای پرتلاطم و نامطمئن امروز کارا و اثربخش نمود.(فدایی و عادل, ۱۳۸۳)
مهارتهای مدیریتی در ارتباطات مدیریتی برای به دست آوردن رضایت سهامداران در تمامی مراحل کار بسیار حساس است.(رابینز, ۱۹۹۸)عوامل مختلفی از جمله ویژگی های فردی ,

بررسی تاثیر شاخص O.O.P ( پرداخت از جیب ) بر زایش فقر و …

تحقیق – بررسی تأثیر سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد زنجیره تأمین

مقاله علمی با منبع : ارتباط بین کیفیت سودبابازده سهام در شرکتهای داروئی پذیرفته شده دربورس اوراق …

۴ ,رضایت ,فرضیه ,اصلی ,۵ ,انسانی ,فرضیه اصلی ,رضایت شغلی ,خطی بین ,و رضایت ,شماره ۴ ,علوم پزشکی بندرعباس ,مدیریت منابع انسانی ,منابع انسانی دانشگاه ,مورد آزمون فرضیه

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شرکت تجارت پارسه نوین آینده مراقبت های بارداری Tahchin Recipe - How to Make Tahchin Morgh حسین رفیع پور دانلود رایگان قسمت 8 سریال قورباغه | قسمت هشتم سریال قورباغه دانلود آهنگ شاد جدید و قدیمی نمونه سوالات آخرین دوره ای چهره پردازی کودک فنی حرفه ای پمپ شناور های موجود در بازار ایران تولیدی قابلمه فورج جام جمکران